zondag 13 januari 2013

Logboek van de cruise - dag 8, 9 en 10

Op 30 december komen we in de haven van Santa Cruz, Tenerife aan rond 12.30 uur. Omdat we Tenerife al kennen van vliegvakanties hebben we geen "shore excursion" geboekt. We blijven tot het nieuwe jaar in de haven van Santa Cruz, we vertrekken daar op 1 januari 2013 om 6 uur 's morgens. Op 30 december was het lekker weer, we zaten met onze (stuurboord)kant aan de zonkant, dus op onze dekstoelen in het zonnetje zitten lezen en spreken met de buren. Maandag 31 december was er minder zon. Maar we konden toch niet op ons dek terecht, want aan het eind van de ochtend waren er werkzaamheden aan reddingsboten 7 t/m 10, daardoor is een gedeelte van ons dek afgezet. Daardoor waren er ook geen wandelaars langs de hut! Dat is wel fijn!

's Avonds bij het diner zagen we dit op de kaart staan:





Terwijl het op de Engelstalige kaart wel goed stond:
En met het Kerstdiner hadden ze ook al zo'n foutje gemaakt! Op de kade stond een soort lichtreclame

En als het donker was stond daar in het Engels en Duits: Prettige Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar in lampjes. Het vuurwerk in Santa Cruz was niet zo spectaculair:

Maar ze deden hun best!

Om 6.00 uur op dinsdag 1 januari 2013 (dag 10) vertrokken we naar Las Palmas, Gran Canaria waar we om 12.10 uur aankwamen.  We hebben aangelegd in "newtown" Las Palmas, het is 10 minuten lopen naar centrum newtown. Daar koffie en cola gedronken en een tosti ham kaas gegeten op een terrasje op het grote plein. De meeste winkels zijn gesloten wegens nieuwjaarsdag.
Het hele dag is ons dek niet toegankelijk wegens onderhoud aan de reddingboten. Vraag me af of dat soort onderhoud, met slijptollen, glasfibermatjes, verf etc., tijdens een trip met passagiers moet gebeuren? Of is plotseling geconstateerd dat sommige reddingboten niet zeewaardig zijn? Dan zijn we dus met 4 onveilige reddingboten uit Rotterdam vertrokken! Dezelfde avond om 19.55 uur zijn we weer uit Las Palmas vertrokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten