vrijdag 11 januari 2013

Logboek van de cruise - dag 3

Ik ga natuurlijk niet alle details vermelden van de trip, en op dag 3 (dinsdag 25 december) zijn we nog steeds op zee en de weersomstandigheden zijn hetzelfde als de eerdere dagen. Maar om even die weersomstandigheden te laten zien kan ik beter een filmpje gebruiken:


Het is een opname van de camera die permanent op de brug van het schip naar voren kijkt en die op kanaal 44 van de boord TV wordt doorgegeven. Als je in je bed ligt 's nachts merk je die beweging behoorlijk goed. Het schip beweegt rond 3 assen, en vooral het rollen om de lengte as is het meest irritant. En je hoort overal krakende geluiden tijdens die bewegingen, maar de kapitein heeft ons verzekerd dat zoiets geen kwaad kan!

Nog wel even een nagekomen bericht over dag 2, maandag 24 december. Want ik heb dan wel die rondgang over het schip gemaakt, maar nu nog even iets over het diner, dat op Kerstavond een "formal dinner" was. Dus in smoking en lange jurk/pak, vooraf Olga crabcakes, ik gerookte zalm, daarna Olga niets, ik gazpacho, hoofdgerecht allebei Oostenrijkse gans, toetje Olga pavlova (zo'n schuimtaartje met vruchten), ik pecan-pie. Bij voorgerecht ieder een glaasje witte wijn, bij hoofdgerecht karafje rood. Koffie toe. Op de koffie na een prima diner. De koffie wordt op het schip volgens Amerikaanse normen gemaakt, dus erg weinig bonen per liter. Alleen de espresso in de koffiebars is lekker, de zwarte koffie, die treffend "Americanos" heet, lijkt qua kleur op thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten