zaterdag 2 april 2011

Nieuw gadget

Nadat ik een aantal keren een IPad in mijn handen had gehad, was ik eerst een beetje, en later steeds meer overtuigd dat zo'n tablet apparaat eigenlijk best wel een handige manier is om op het Internet te kunnen surfen, te e-mailen en allerlei andere digitale zaken te kunnen doen. Een van de nadelen van de IPad 1 was het feit dat er geen webcam in zat, en ook het feit dat je geen flash films kon bekijken, maakte dat het wat langer duurde voordat ik "om" was. Van de week waren we bij de IFactors store in Breda, en daar wist de verkoper mij te vertellen dat de IPad 2 een levertijd van 4 weken had (maar wel onmiddellijk betalen). Maar afgelopen vrijdag kreeg ik een mailtje van Mycom, waain ze de IPad 2 uit voorraad konden leveren: vandaag voor 21.30 uur bestellen, morgen in huis. Dat leek mij wel aanlokkelijk, dus meteen besteld. Het pakje kwam iets na 13 uur, en na het openen dacht ik even dat ik een verkeerde levering had gekregen, want op de vrachtbrief stond wel IPad 2, maar op het doosje stond gewoon IPad. Het zal toch niet waar zijn? Voor zo'n bedrag wil ik wel zekerheid hebben, dus voordat ik het plastic had verwijderd, ben ik met het pakje naar de Mycom winkel in Breda gegaan om het even te checken. Gelukkig, het was de goede. Toen nog even een Smart-cover gekocht, daarmee kun je het scherm afdekken en als je het oprolt kun je er een soort steuntje van maken.
Het installeren gaat redelijk vlot, je hebt er een PC of Mac bij nodig, en het programma ITunes op die PC anders kun je geen bestanden overbrengen naar je IPad. Mijn eerste gedownloade App was Skype, want met de ingebouwde App FaceTime kun je alleen met andere IPad of IPhone gebruikers bellen. En App nr. 2 was de gratis versie van Angry Birds!
Bij het vullen van je map Foto's via ITunes ontdekte ik dat je eenmaal geĆÆmporteerde foto's niet op je IPad kunt wissen, maar dat je dat op het apparaat moet doen waar je ze vandaan hebt geĆ«xporteerd. Niet zo handig! En een Mac alternatief voor Open Office schijnt ook al niet te bestaan. Wie weet komt dat binnenkort. En bijlagen meesturen met een e-mail is ook al erg ingewikkeld! Ik zal me voor de IPad 2 denktank aanmelden (als die bestaat).

1 opmerking:

  1. Dit is inderdaad een hele mooie gadget, ik heb al bijna een jaar de eerste iPad, maar vandaag kwam mijn iPad 2 binnen ;-)

    www.iPadforum.tk

    BeantwoordenVerwijderen