woensdag 20 april 2011

Een nieuw KRO lid


Sinds 19 april 2011 om 20.50 uur ben ik steunlid van de KRO. Ik wilde graag de (uitverkochte) regiobijeenkomst van de KRO bijwonen op die datum, vooral omdat de band 10CC daar zou optreden. Elly van Loenen, regisseur/redacteur van het Theater van het Sentiment, had voor mij een kaartje geregeld, maar voor wat hoort wat: dan zou ik ook lid van de KRO moeten worden. Met mijn kaartje ging ik dinsdagavond naar Theaters Tilburg, waar een Theater van het Sentiment voorstelling werd verzorgd door Stefan Stasse en Marc Stakenburg. Er werd een soort tijdreis door het KRO verleden gemaakt, met filmpjes uit het Journaal van de jaren 60, 70 en 80, gepresenteerd door Joop van Zijl. Er was een lokaal circus dat optrad, een interview met Aad van den Heuvel (bekend van "Brandpunt" maar ook van "Ook dat nog!"), en een gesprek met KRO coryfeeën Yvon Jaspers en Frits Spits. Stefan Stasse gaf met de KRO huisband nog een mooie uitvoering van "Voor Haar" van Frans Halsema te horen. Ook werd een overzicht gegeven van nieuwe KRO televisieprogramma's. En in de pauze heb ik mij dus aangemeld als tientjeslid van de KRO, waarvoor ik als cadeau een Goudmijn notitieboekje ontvang. Hier staat het nieuwe KRO-lid met Elly op de foto:

Als slot het optreden van 10CC die de nummers the Wall Street shuffle, the things we do for love, I'm not in love, Dreadlock Holiday en Rubber Bullets uitvoerden. Ze speelden naar mijn mening nog heel goed, in de jaren 70 stijl van de oorspronkelijke band. Helaas speelden zie niet I'm Mandy, Fly me, maar je kunt niet alles hebben. Een geslaagde avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten