donderdag 14 april 2011

De oude schoolmakker!

Vandaag had ik een ontmoeting met een oud-klasgenoot van de lagere school (de Berg en Bosschool) en de eerste klas van de HBS in Apeldoorn. Ik had Peter van Dijk sinds 1965 niet meer gezien (46 jaar), en we hadden elkaar via schoolbank.nl weer teruggevonden (zie blog van 28 januari 2011), en nu afgesproken in Breda. Ik pikte hem om 12 uur op van het station, we reden naar de parkeergarage en liepen van daaruit langs de KMA en de Grote Kerk naar de Grote Markt. Daar hebben we bij Dickens en Jones www.dickensandjones.nl een prima lunch gegeten (garnalen kroketten en een salade Niçoise), en heel veel oude koeien uit de sloot gehaald. Ik had flink wat foto's van de reünie van de Berg en Bosschool uit 2007 meegenomen, waar ik wel was en Peter niet. Hij herkende niemand van de aanwezigen, maar ik denk dat ik dat ook niet zou hebben gedaan, als ik er niet was geweest. Peter had ook fotoalbums meegenomen, met foto's van zijn jeugd in Apeldoorn, en later in Rijswijk (ZH). Al pratende kwamen er weer namen naar boven waarvan we gaan proberen of we daar de personen bij kunnen vinden. Eén van die namen is Ernest Briët (Nesje was zijn voornaam toen), en via een oud luchtmachtcollega met dezelfde achternaam probeer ik hem op te sporen.

We gaan vast nog een keer bij elkaar komen, misschien wel met de nu nog niet gevonden klas-/schoolgenoten. En daar wachten we niet nog een keer 46 jaar mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten