maandag 29 november 2010

Ton Loffeld 65 jaar

Op 28 november 2010 werd mijn oud-collega van de Luchtmacht en klasgenoot van de KMA Ton Loffeld 65 jaar. Wij waren uitgenodigd om dat te vieren in Zandvoort en hebben er met een paar andere klasgenoten maar een leuk weekend van gemaakt in die badplaats. Voor een herdenkingsboek hadden we allemaal een tekst en een foto aangeleverd aan Ton's dochter Rosanne. Onze bijdrage heb ik hier nog maar eens ingeplakt:

De vlucht met de Cessna.

In oktober 1999 waren wij in de buurt van Washington DC, in het noorden van Virginia waar wij logeerden bij mijn oude “vlam” Dale Wood. Wij hadden voor ons bezoek afgesproken dat wij tijdens de 3 weken vakantie een aantal dagen naar Beavercreek, Ohio zouden gaan om daar Ton en Corry te bezoeken. Wij hebben van 10 tot 12 oktober bij Ton & Corry gelogeerd en wat ons natuurlijk in het bijzonder bijstaat, is de vlucht met de Cessna met Ton aan de stuurknuppel. Maar natuurlijk ook het bezoek aan het United States Air Force museum in Dayton, “hiken” in de bossen rondom Beavercreek, en het lekkere eten bij Ton & Corry thuis en in Engine House nr. 5, die omgebouwde brandweerkazerne. Maar, zoals gezegd, die vlucht met de Cessna, was letterlijk en figuurlijk het allerhoogste hoogtepunt van het bezoek. Tijdens de vlucht maakten we een doorstart op een ander vliegveldje in de buurt, en daarna weer terug naar Dayton AFB, waar ik de eervolle taak kreeg om het vliegtuig van brandstof te voorzien.




Als ik de haarkleur van Ton en mij zie op die foto's van 11 jaar geleden, dan is er toch wel iets veranderd, terwijl ons haar tussen 1963 (mijn eerste ontmoeting met de toenmalige Toontje) en 1999 alleen maar een beetje dunner werd. We zijn toch niet grijs geworden door die Cessna vlucht? ;-)

Rosanne en haar man Dave hadden van alle bijdragen een mooi boek gemaakt, waarin we ook nog de beste wensen voor de toekomst hadden opgenomen. Als alles goed gaat is deze man:

volgend jaar voor de derde maal grootvader, voor de eerste keer van Rosanne en Dave.

En hier zien we de oude Canisiusmaten Harry en Ton:


Paul en Tjet bestuderen het boek:


Het was een prima weekend, lekker Indonesisch gegeten en voldoende gewandeld in de gezonde zeelucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten