vrijdag 5 november 2010

Theater van het Sentiment

Mijn favoriete radioprogramma is op "madiwodo" het Radio 2 programma Het Theater van het Sentiment dat van 20 tot 23 uur wordt uitgezonden door de KRO. Op de website van het programma kun je er meer over lezen. Ik doe regelmatig mee met het spelletje "Jaar in, jaar uit", waarbij je een vraag krijgt over de zogenaamde kroondag (de dag in het verleden die op de betreffende avond behandeld wordt). Gisterenavond was het 4 november 1989, en de vraag van 21.30 uur was: "Welke bekende Nederlander kreeg een hoge Duitse onderscheiding uit de handen van de Duitse ambassadeur in Nederland?". Dan moet je dus via het nummer 0800-1122 je oplossing doorbellen. Het valt meestal niet mee om er door te komen, maar na diverse pogingen lukte het mij, en ik stond "in de wacht" om mee te doen. Er waren al wat foute antwoorden binnengekomen, en toen ik aan de beurt was, gaf ik het goede antwoord: "Miep Gies". Daarna volgde de 2e ronde, waarbij je uit 4 muziekfragmenten het fragment uit de top 40 van de kroondag moet halen. Dat lukte mij ook, het was "The Best" van Tina Turner, die op nr. 34 stond in de Top 40 van 4 november 1989. De prijs voor de eerste ronde is een autootje, momenteel een Simca Présidence:



En de prijs voor de 2e ronde was deze keer een CD "The roots of Paul McCartney.



En nu mag ik dus weer 3 maanden niet mee doen met dat spelletje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten