donderdag 11 november 2010

De strepen van Spits

Op 6 november 2010 deed ik mee aan "Rule the Stripes" van het programma de Strepen van Spits van Frits Spits. Je moet aan de hand van een fragment raden welk album er bedoeld is, en dat mailen naar het programma. Ik had het juist en kreeg een mailtje van de muzieksamensteller Jaap Brienen op 10 november:

Beste John,

Ray Davies! Dat was inderdaad het juiste antwoord. Zou je het leuk vinden om deze week onze kandidaat te zijn voor Rule the Stripes? Je krijgt dan voor even de macht over de Strepen Top 30: bij één album uit de lijst mag je een streep weghalen, en die mag je toekennen aan een ander album uit de Top 30.
Zou je me zo snel mogelijk willen laten weten of je mee wilt doen? Zo ja, geef me dan ook je telefoonnummer, dan kunnen we e.e.a. even doorspreken.

Ik hoop snel van je te horen,

Met vriendelijke groet,


Jaap Brienen
KRO Radio 2
De Strepen van Spits

Op 12 november is het programma opgenomen, en het wordt op 13 november uitgezonden. Ik ben daarnet gebeld om mijn keuze door te geven: Amy McDonald raakt 1 streep kwijt en Ray Davies krijgt er 1 bij. Als prijs heb ik één CD uit de Top 30 gekozen (Caro Emerald met Deleted scenes from the cutting room floor) en er hoort ook nog een mondharmonica tot het prijzenpakket. Die laatste is voor mijn oudste kleinzoon!

1 opmerking:

  1. Nou, nooit gedacht dat jij na je pensionering nog zoveel actiever zou zijn dan ervoor! :-)
    En dat je zoveel op de radio zou zijn... Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen