zaterdag 9 mei 2015

Smartphone (voorlopig slot)

Op 8 mei 's middags nog steeds "Geen service" op de iPhone. Dus heb ik maar weer eens gebeld naar Ziggo via het klantenservicenummer 1200 (alleen voor klanten die al Ziggo vaste telefonie hebben). De eerste man die iets van mobiele nummerproblemen zou weten, suggereerde dat ik geen bereik zou hebben, en hij stuurde me via de e-mail een link naar de handleiding van de iPhone. Die handleiding had ik natuurlijk al lang bestudeerd voordat ik deze link kreeg. Uit diverse fora van lotgenoten had ik gelezen dat Ziggo gebruik maakt van het Vodaphone netwerk, en om 100% uit te sluiten dat ik thuis geen bereik zou hebben, ben ik even naar de mast gefietst, maar uiteraard ook daar "Geen service". En als ik bij Instellingen > Aanbieders keek, zag ik Ziggo, KPN en T-Mobile staan. Nog maar eens gebeld naar het 1200 nummer van Ziggo en na enige moeite kreeg ik iemand die er kennelijk WEL iets van wist: "ik zal uw simkaartnummer even doorgeven, ik kan het helaas niet zelf activeren, maar meestal hebt u dan binnen een uur telefoon". En verdraaid, na een kwartier werkte het!
Dit stond er dus ook al op vrijdagmiddag, maar dit plaatje is van vanochtend. Ik heb ook nog even een verbruiks app geïnstalleerd, om Wifi versus 3G te bekijken. Datagebruik via 3G hou ik nog maar even uitgeschakeld, ik wil eerst even meten hoeveel het bekijken van Buienradar, NOS nieuws etc. aan Mb's kost.

Ik ben wel benieuwd naar de factuur eind van de maand. Ik heb een mobiel klantnummer gekregen dat anders is dan het klantnummer van TV, internet en vaste telefonie, maar volgens Ziggo zou alles op 1 factuur staan. Als ik inlog met mijn mobiele klantnummer zie ik nog helemaal niets. Ik wacht wel af! Gelukkig heb ik geen 12 of 24 maanden contract zoals alle andere aanbieders hebben, dus als het me niet bevalt, kan ik weer snel overstappen. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten