zaterdag 2 mei 2015

Nieuwe wasmachine

Onze oude AEG wasmachine (Lavamat 74800) die we in maart 2006 hadden gekocht (voor € 675, zag ik op de oude factuur in de map Handleidingen/Garantiebewijzen) begon op steeds meer programma's storingen te geven: eerst alleen op het programma Fijne was, later ook op de programma's Strijkvrij en kreukherstellend, waarnaar ik was uitgeweken. Dus naar BCC om een nieuwe te bestellen, met de Consumentengids in de hand, want ik wilde graag één van de beste uit de 7 kg wasmachines. Voor € 585 heb ik hem daar besteld (volgens Kieskeurig.nl de laagste prijs), met voor € 84,95 3 jaar extra garantie bovenop de 2 jaar die je standaard krijgt.

Op 1 mei 2015 zou hij worden afgeleverd tussen 12.30 en 14.30 uur. Omdat we bezoek hadden gekregen voor de lunch was ik om 11.30 uur even naar de bakker en de slager gefietst voor broodjes en beleg (zonder mijn mobieltje, omdat daar nog maar € 1,66 beltegoed op zat: zie "Eindelijk aan de smartphone"). De mannen van BCC bleken om 12.06 en 12.07 uur te hebben gebeld om te vragen of ze iets eerder konden komen: Nee dus, want ik was onderweg en ik moest de aanvoerslang nog even losmaken. Maar hoewel ze geen antwoord kregen, zijn ze toch maar naar ons huis gereden en de baas van het team was redelijk "upset" dat de machine nog niet helemaal was losgekoppeld. Toen ik rond 12.15 uur de straat in fietste, was dat incident al geweest. Als de mannen zich aan de afgesproken tijd hadden gehouden, had ik die slang los kunnen maken! Maar goed, het aansluiten is verder goed verlopen. De machine kreeg een speciaal programma, daarna was de machine gereed om zijn werk te doen. Vandaag 2 keer een was gedraaid, dat ging probleemloos.

Toen ik over de nieuwe wasmachine op Facebook had gesproken, vond zwager Dirk het vreemd dat ik ("in 2015!") geen wasmachine met WiFi had gekocht. Samsung heeft er zo een, maar in de eerste plaats zie ik geen voordeel aan het volgen van het wasmachine programma via je smartphone. Je weet hoe lang het gaat duren, dat staat op het display als je hem aanzet! In de tweede plaats heeft Samsung geen app voor een iPhone of iPad, alleen voor Android. En in de derde plaats kost zo'n machine veel meer dan de mijne. Zie ook: http://www.consumentenbond.nl/wasmachine/samsung-smart-control/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten