vrijdag 28 januari 2011

Oude schoolmakker teruggevonden

Wat is Internet toch een mooi medium om mensen terug te vinden die je op andere manieren niet of heel moeilijk zou kunnen opsporen. Mijn zoektocht naar de man waar ik mijn voornamen van heb gekregen is daar een mooi voorbeeld van (zie mijn blog van 8 oktober 2010 over John Alfred Plumb).

Onlangs keek ik op de website www.schoolbank.nl en daar zag ik een klassenfoto van klas 3C van de KHBS in Apeldoorn waarop een voor mij heel goede bekende stond: Peter L. van Dijk. Ik had sinds 1966/1967 niets meer van hem gehoord, wij hadden samen op de lagere school gezeten, en in de eerste klas HBS in Apeldoorn. Na die eerste klas verhuisde ik van Apeldoorn naar Voorburg. Een aantal jaren hebben wij gecorrespondeerd, en na een jaar of drie verhuisde Peter naar Rijswijk (ZH). Toen zagen we elkaar weer regelmatig. Een paar jaar na de middelbare school verwaterde het contact. Ik had na een reünie van de lagere school in 2007 al eens geprobeerd om Peter terug te vinden (hij was daar niet). Dat was mij niet gelukt. Maar nu was daar die foto op schoolbank.nl, en via de beheerder van die foto werd ik verwezen naar een andere klasgenoot die Peter nog regelmatig zou spreken. Via een schoolbank berichtje naar die klasgenoot kreeg ik het e-mail adres van Peter L. van Dijk en heb ik hem verteld dat ik benieuwd was hoe het met hem zou gaan. Vandaag kreeg ik antwoord, en dat was heel positief. We gaan binnenkort eens bijpraten, en daarbij alle ouwe koeien voorzichtig uit de sloot vissen. Daar kijk ik nu al naar uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten