donderdag 29 augustus 2013

Klein leed in Breda

Op 26 augustus ontvingen mijn buren van nr. 8 en 12 en ik van nr. 10 een gele kaart van de afvalreiniging omdat de sticker van de duobak (GFT en overig afval) niet leesbaar was:
Ik heb de gemeente gemaild via hun website en ze daarin ook nog gewezen op de kromme constructies van diverse zinnetjes, zoals "Wilt u de volgende keer: de container te zwaar/te vol is" of "Wilt u de volgende keer: tussenschot ontbreekt. Terug plaatsen in het midden". Mijn vraag wat nu te doen met deze gele kaart, resulteerde in een telefoontje van de gemeente: Ik werd op 27 augustus gebeld door een dame van de gemeente. Zij zou 3 nieuwe duobak stickers voor nrs. 8, 10 en 12 laten maken en stelde (eigen initiatief!) voor om ook de stickers van de papiercontainers daarbij te voegen. Tot mijn grote verbazing ontving ik op 29 augustus 1 sticker voor de papiercontainer en GEEN sticker voor de duobak waar het dus om ging! Ik zag bij de buren dat ook daar enveloppen van de gemeente Breda in de bus lagen, dus porto besparen is er ook niet bij bij onze armlastige gemeente Breda! Ik hoop dat bij nrs. 8 en 12 wel de duobak stickers zitten, dat hoor ik vanavond wel als zij thuis zijn.

Ik heb dus de gemeente nogmaals verzocht om een sticker voor mijn duobak met daarop mijn adres en de daarbij behorende barcode. Maar zou dat nog lukken vóór de volgende vuilophaaldag (aanstaande maandag)? Straks krijg ik nog een rode kaart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten