zondag 28 augustus 2011

Bezoek van "down under" (deel 3)

Op dinsdag 23 augustus zouden ze weer terugkomen: mijn neef Dick Knoop en zijn vrouw Terri. Ze hadden een Rijn/Donau reis gemaakt van Amsterdam naar Wenen, daarna waren ze per trein naar Zürich gereisd en op 23 augustus ook per trein naar Breda (via Frankfurt en Brussel). 's Avonds heb ik ze weer opgepikt op station Breda.

Woensdag 25 augustus zijn we naar oom Kees (jongere broer van mijn moeder en Dick's vader) in Volendam gegaan. Erg leuk voor Dick en zijn vrouw: Volendam, de nr. 1 toeristenstad van Nederland!

Behalve oom Kees hebben we ook zijn oudste dochter Nettie en haar man Klaas bezocht (10 huizen verderop). Op de terugweg hebben we onze dochter Karen in Reeuwijk bezocht, om ook dat deel van de familie te zien. Daarna eten met zijn viertjes in de Reeuwijkse Hout.

Donderdag een rustdag in Breda, waarbij Dick en ik 's middags het ouderlijk huis van Dick nogmaals hebben bezocht, ditmaal met camera. De huidige bewoners waren zo vriendelijk om ons rustig te laten fotograferen en filmen.

Vrijdag een bezoek aan Apeldoorn, waar onze gezamenlijke opa en oma Knoop woonden (en mijn ouders en ik). We hebben het huis aan de Asselsestraat bekeken, waar Dick met zijn zus Marian heeft gelogeerd vlak voor ze in 1955 gingen emigreren.

Lunch vlak bij het paleis het Loo in hotel Bilderberg, daarna naar Amerongen, waar opa en oma hun laatste jaren hebben doorgebracht en waar ze zijn begraven.


Zaterdag naar Zeeland, eerst bij mijn moeder in Ter Reede in Vlissingen, daarna naar het Deltapark Neeltje Jans. Ik was er al eerder geweest, maar het belangrijkste deel had ik gemist: je kunt in de stormvloedkering rondlopen, waar een tentoonstelling is en waar je de echte schuiven kunt bekijken, waarmee de zee kan worden afgesloten als het noodzakelijk is.


Daarna terug via Zierikzee en Bruinisse naar Breda.

Zondag 28 augustus hebben we onze gasten weer op de trein gezet, voor hun volgende deel van de trip: bezoek aan Brussel voor drie dagen. Daarna gaan ze naar Wales en Schotland, en 27 september terug naar Tasmanië.

Het was een leuke tijd met deze makkelijke logés!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten