maandag 11 juli 2011

Lekke band

Vanochtend zou ik voor een klusje met de auto naar de andere kant van Breda rijden, toen bleek dat ik een lekke band had. Ik wist niet eens dat er in onze Renault Scénic sensoren in de banden zitten, die de druk doorgeven. Toen ik hem vorig jaar kocht, heb ik gevraagd of die sensoren in de ventielen zaten, net zoals in onze vorige Scénic. Volgens die verkoper was dat niet zo! Maar toen ik dus startte, kreeg ik de indicatie: lekke band vervangen (of zoiets) op het display. Uitgestapt en ja hoor, de linker voorband was helemaal leeg. Even studeren op de procedure om de band te vervangen, even de mensen bellen met wie ik een afspraak had, dat het ietsje later kon worden en toen de krik eronder, dat sleuteltje zoeken (en vinden) waarmee de wielboutafdekking kan worden verwijderd, en toen proberen die band van de velg te krijgen. Die zat behoorlijk vast. Beetje kruipolie erop en toen lukte het uiteindelijk. Daarna naar de garage waar de reparatie € 17,50 zou gaan kosten, maar als ik een Renault Privilege plus pas kocht voor € 39,95 dan was het gratis, en omdat ik ook nog een APK moet doen eind dit jaar van € 29,95 heb ik maar besloten om deze pas te kopen. Er zat trouwens een groot stuk ijzer in de band!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten