dinsdag 19 oktober 2010

Volkskrant bezorgleed

Op vrijdag 15 oktober is op mijn huisadres het Algemeen Dagblad bezorgd in plaats van de Volkskrant. Ik heb daar ´s ochtends via het telefoonnummer van de bezorgservice over geklaagd en kreeg van de spraakcomputer de toezegging dat zou worden getracht de krant na te bezorgen tussen 12 en 15 uur. Toen ik rond 16 uur thuiskwam, was de Volkskrant niet bezorgd. Ik heb toen via Internet geklaagd over de nabezorging. Hiervan kreeg ik op 15 oktober om 15.57 een bevestigings e-mail. Inmiddels had ik op de website van de Volkskrant gezien dat op die vrijdagochtend niet alleen de vrijdagkrant, maar ook het Volkskrantmagazine (dat normaliter bij de zaterdagkrant zit) en een boek over de architect Gaudi zou worden bezorgd. Die had ik dus alle drie gemist! Toen ik tussen 17 en 18 uur mijn weekend NRC van vrijdag bezorgd kreeg, had ik verwacht dat de nabezorging van de Volkskrant van die ochtend, samen met dat magazine en het Gaudi boek, door de bezorger van de NRC zou worden uitgevoerd. Dat bleek niet het geval.

Op zaterdag 16 oktober werd de Volkskrant bezorgd, maar zonder het Magazine en zonder het Gaudi boek (en ook zonder de krant van vrijdag). Ik heb toen getracht via Internet een klacht over de nabezorging van de vrijdagkrant te doen, maar dat bleek niet mogelijk omdat er al een klacht was ingediend (waar kennelijk niets aan werd gedaan sinds mijn telefonische klacht van vrijdagmorgen). Wel was het mogelijk aan te geven dat het Volkskrantmagazine en/of het Gaudi boek niet was bezorgd. Dat heb ik gedaan en daarvan heb ik op 16 oktober om 09.29 uur een bevestigingsmail gekregen. Ik verwachtte de nabezorging van de drie niet geleverde produkten oftewel samen met de NRC van zaterdagmorgen danwel apart op zaterdagmiddag, doch deze hoop bleek tevergeefs.

Ook op maandagmorgen was er alleen de krant van maandag en verder geen nabezorging. Aangezien ik tot 13 uur moest werken, probeerde ik na 13 uur te bellen naar het bezorgklachtennummer, maar dat bleek maar tot 12 uur bezet te zijn. Navraag bij de klantenservice leverde niets op: de klantenservice staat volledig los van de bezorgservice! Er kon niet in de bestanden van de bezorgservice worden gekeken door medewerkers van de klantenservice. Toen maar een briefje geschreven aan de Volkskrant met daarin de klachten en de vraag wat de Volkskrant hieraan dacht te gaan doen.

Dinsdagochtend maar even gebeld met de bezorgservice, die toen wel was bemand/vrouwd. Aan de dame mijn klachten uitgelegd, en toen bleek dat mijn klachten wel waren geregistreerd, maar dat er aan het nazenden van de vrijdagkrant niet meer kon worden voldaan, want die was er niet meer. Maar het magazine en het boek worden per post nagezonden en dat duurt een week (?). Waarom die levertijd niet in het bevestigingsmailtje van zaterdagochtend kon worden vermeld, wist de dame van de bezorgservice niet. En waarom de klantenservice niet in de bestanden van de klantenservice kon kijken was haar ook een raadsel. Ik heb haar aangeraden de ideeënbus eens te voorzien van een aantal ideetjes! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten