zaterdag 20 oktober 2012

Overstappen naar Windows 8?

Zoals ik al op Facebook had aangegeven, twijfelde ik nog een beetje over de overstap van Windows 7 naar Windows 8. Het is sinds de meer geleidelijke overgangen tussen de edities Windows 95 > Windows ME > Windows XP > Windows Vista > Windows 7 wel een hele drastische verandering. Niet dat ik tegen veranderingen ben, maar ik krijg de indruk dat bij deze nieuwe versie wel heel sterk naar de tablet-markt is gekeken, hoewel de bediening met een muis en een toetsenbord nog steeds goed werkt. Ik heb me deze week door 2 voorlichtingsfilmpjes van de HCC (waar ik tot eind van het jaar nog lid van ben) laten overtuigen dat er toch veel handige zaken in zitten. De slides van één van de presentaties staan hier voor de geïnteresseerden: http://www.hcc-utrecht.nl/attachments/article/1244/Windows8.pdf

Aangezien ik tussen 2 juni en nu een nieuwe laptop met Windows 7 heb aangeschaft, kan ik gebruik maken van het € 14,99 aanbod om over te stappen naar Windows 8 Pro. Binnenkort verwacht ik een mailtje van Microsoft waarin wordt aangegeven hoe dat precies gaat werken. Ik had mijn belangstelling aangegeven bij hun overstapservice: https://windowsupgradeoffer.com/nl-nl/ en kreeg daar een antwoord op dat ik inderdaad in aanmerking kwam voor deze overstap:




Dus ik ben benieuwd! Volgende week zou het zover moeten zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten