dinsdag 1 november 2011

De zevenmiljardste wereldburger

Onvoorstelbaar, dat aantal van 7 miljard mensen op deze aardbol. Bij de BBC kun je uitrekenen de hoeveelste wereldburger je zelf bent, dat kan op BBC news
Uiteraard even snel berekenen de hoeveelste ik zelf ben:
Daarna de overige gegevens erbij gehaald:
En omdat ik nieuwsgierig was naar het antwoord op de vraag hoe ze dat hebben uitgerekend, heb ik even gekeken bij "How did we calculate that?":
Both numbers have been calculated using UN Population Division figures. The first is an estimate of how many people were alive on your date of birth. It is one possible value based on global population figures and estimates of growth rates over time. Data before 1950 is less accurate than figures after that date. The second number includes calculations based on the methodology of scholar Carl Haub, who estimated how many people had been alive since 50,000 B.C. His calculation has been amended by the UN to include additional points in time.
Tussen de geboortedatum van mij en mijn echtgenote zitten 28.655.277 mensen! En dat voor 1 jaar en bijna 4 maanden verschil in leeftijd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten