dinsdag 8 november 2011

Clannad in Tilburg in 013

Ik had kaartjes gewonnen voor het optreden van Clannad in 013 in Tilburg op 7 november. Het zou eigenlijk om 20.30 uur beginnen, maar kennelijk bestaat er naast het Brabants kwartierke ook een Iers kwartiertje, want ze begonnen het concert in de Dommelsch zaal pas rond 20.50 uur. Maar toen gingen ze er ook met de 7-mans groep vol tegenaan. Moya Brennan speelde harp en zong uiteraard, terwijl de rest van de familie op guitaren, bas, dwarsfluit en piccolo speelde. De drummer en de synthesizer speler waren volgens mij nieuw in de groep. De drummer kon trouwens ook heel behoorlijk zingen. Ze speelden bekende, maar ook (voor mij) onbekende nummers, bij de bekende uiteraard Robin (the hooded man) en I will find you. Soms speelden ze heel puur, enkele nummers zelfs helemaal a capella, maar bij een aantal songs werd de synthesizer (galmbak) wel heel sterk gebruikt.

Al met al een mooi concert, maar ik kreeg de indruk dat ze een tijdlang niet samen hadden gespeeld, en dat ze weer moesten wennen aan elkaar. Tot 22.35 uur speelden ze zonder pauze, inclusief 2 toegiften. Na afloop kon je nog CD's laten signeren of T-shirt kopen, maar dat heb ik maar niet gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten