maandag 6 juni 2011

Sanoma controleert de rekeningnummers niet goed

Op 27 april werd bij mijn moeder (91 jaar, in een verpleeghuis, sinds 7 jaar dement) € 9,25 van haar ING rekening afgeschreven voor de Disney Club:

Mijn moeder staat "onder bewind" sinds 2004, en dat betekent dat zij zelf geen financiële handelingen mag plegen, dat mogen alleen mijn zus en ik doen. Ik had het bedrag van € 9,25 laten terugboeken door ING, maar zag tot mijn verbazing dat er op 31 mei weer hetzelfde bedrag was afgeschreven voor de volgende aflevering van de Disney Club. Vanmorgen dus weer laten terugboeken, en daarna de klantenservice van Sanoma gebeld (hoewel ik geen klant ben/wil zijn). De dame heeft e.e.a. nagekeken en geconstateerd dat iemand uit Leeuwarden het verkeerde rekeningnummer had gebruikt. Ze zou het corrigeren, maar ik zal eind van deze maand toch nog even kijken of ik niet weer de incasso moet storneren, zoals dat in banktermen heet (wordt hopelijk niet vervolgd).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten