vrijdag 3 juni 2011

Breda Jazz festival

Gisteren begon in zonnig Breda het 41e Jazz festival. Vanavond gaan we met 2 gewonnen kaartjes naar het Grand Theatre, waar om 21.30 uur "Gare du Nord" optreedt, gevolgd door een afterparty met Jules Deelder. Nog even uitvinden hoe we het gemakkelijkst ter plekke komen (met de pendelbus vanaf het NAC stadion?).

update 4 juni. We zijn toch maar met de auto gegaan, net buiten de singels geparkeerd, dat is een stuk goedkoper. Het concert van Gare du Nord viel mij een beetje tegen, maar dat kwam misschien ook door het feit dat ik 's middags naar een begrafenis van een goede vriend was geweest. Ik was niet echt in de stemming... En de omstandigheden in het Grand Theatre waren ook niet ideaal: heel warm (en het werd steeds warmer), matige akoestiek, vrijwel geen zitplaatsen. Als ik 2x € 20 voor de kaartjes had betaald, had ik mij een beetje bekocht gevonden. De muziek heeft weinig met jazz te maken, het is erg gepolijste loungemuziek prima passend bij Arrow-Jazz FM, waar ik de kaartjes bij won. De afterparty met Jules Deelder hebben we maar niet afgewacht, ik ben niet zo'n fan van Legner jenever ;-)

Het (gratis) bandje met de naam Second Line Jazzband, dat op het van Coothplein optrad voordat we naar binnen konden in het Grand Theatre had veel meer met jazz te maken dan Gare du Nord. Prima zangeres, dat wel (hoogzwanger, ze moet in augustus bevallen van een kind dat hopelijk geen gehoorbeschadiging heeft!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten