woensdag 4 mei 2011

Randy Newman


Voor een exclusief concert door Randy Newman in studio Desmet in Amsterdam op 3 mei had ik 2 kaartjes gewonnen. Radio 2 had een wedstrijd gemaakt waarmee je die kaartjes kon bemachtigen. Je moest een vraag voor Randy formuleren en als die origineel genoeg was, had je prijs. Ik dus ook met mijn vraag over het lied "I miss you", waarin de voor mij niet goed te begrijpen regel "but I'd sell my soul and your soul for a song" voorkomt. De song gaat over zijn eerste vrouw, en die regel valt ineens rauw op je dak na al die poëtische ontboezemingen. Helaas kreeg ik niet de kans de vraag te stellen! Het concert met Randy aan de vleugel (geen andere instrumenten) was heel indrukwekkend, vooral omdat het zo'n kleine ruimte was. Wij zijn in 2007 al eens naar een concert van hem geweest in het Chassé theater in Breda, maar dan zit je met minstens 500 mensen in een concertzaal, terwijl we nu een podium van 40 cm hoog hadden met een vleugel, en 4 rijen van 20 stoelen (plus evenveel staanplaatsen). Randy Newman was hier om The Randy Newman Songbook Vol. 2. te promoten dat op 6 mei verschijnt als 2e deel van een drieluik. Hij bracht een aantal mooie songs ten gehore: "You can leave your hat on", "Birmingham", "Short People", "Sail Away", "Lonely at the top" en nog meer. De songs werden in blokjes van 3 à 4 afgewisseld door de beantwoording van de vragen waar ik het al over had. Marc Stakenburg was de inleider (één van de presentatoren van het Theater van het Sentiment), maar de mensen mochten zelf de vragen stellen. Hieronder Marc met de artiest:

Al met al een hele leuke avond! Op vrijdagavond 6 mei te horen op Radio 2 in het KRO programma Legendarisch Live (23 uur)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten