dinsdag 10 december 2013

Proefuitzending Theater van het Sentiment

Vanaf 4 januari 2014 begint het Theater van het Sentiment weer met uitzendingen. Jeanne Kooymans is de nieuwe presentator en vandaag was er proefuitzending over 5 januari 1974, waarvoor ik door de regisseur Elly van Loenen was uitgenodigd. Ik zou worden gebeld en moest dan aan het spel "de Krasmachine" meedoen. Je krijgt dan een "bekrast" stukje muziek te horen uit de periode waarover de uitzending gaat: de kroondag heet dat in Theater termen. Jeanne richtte zich eerst tot mij met een paar vragen over mijzelf: hoe oud ik was (vandaag 27 jaar, maar morgen 28!), wat ik deed (systeemontwerper bij de Luchtmacht, bezig met het project Alva) en wat voor muziek ik leuk vond (heb de LP Jesus was a Capricorn van Kris Kristofferson genoemd, die ik volgens mij toen kreeg voor mijn verjaardag).

De krasmachine was makkelijk, ik hoorde door de krassen heen duidelijk Drs. P "heen en weer" noemen. Dus dat was "de Veerboot", ik noemde Drs P. en als titel "heen en weer", maar het werd goed gerekend! Matswerk! De auto die erbij hoort wordt op 2 januari toegestuurd, een Landrover. Moeilijk te zien, maar zo zien ze eruit:
Dit zijn er minstens 15 in een doosje. Daarvan is er eentje voor mij! Die komt dan in de virtuele vitrinekast.

Later werd Olga nog geïnterviewd door Jeanne over de autoloze zondag van die tijd. Ze heeft over onze fietstocht met de kinderen van 1,5 en 4 jaar van Leiderdorp naar Zoeterwoude verteld en hoe wij onze flat isoleerden en vooral 's avonds de gordijnen dicht deden.

Leuk om er aan mee te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten